BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
14 jul 2007 06:39       1 svar    1 klick

josse
Antal inlägg: 50
Loggade in: 22 okt 2007
Utloggad
Vad är ni ovänner om? Nogot allvarligt eller är det bara tjafs? Svärmorsproblem hör ju till vanligheterna (har haft det själv), men det är nog mindre vanligt med svåra svärfarsproblem. Tycker han plötsligt att du inte duger och/eller har du sagt/gjort något dumt? Om det är så att du inte duger i hans ögon lär det inte ändra på sig i första taget. Har du sagt något som kränkt hans person (t ex att han är konstig som gör si och så eller att han lägger sig i något han inte har med att göra) kan jag av egen erfarenhet säga att sånt brukar blåsa över efter ett tag, även om viss spänning alltid finns kvar. Tråkigt om det blir jobbig spänning på bröllopet, men jag skulle försöka att inte tänka så mycket på detta om jag var dig eftersom du inte kan göra så mycket åt situationen vad jag förstår. din pappa kan du ju prata med innan bröllopet och säga att du absolut inte vill att han angriper svärfar på bröllopsdagen. De flesta har inte heller lust att ställa till med bråk när de går på bröllop, man vill inte skämma ut sig. Min egen svärmor t ex hotade med att inte komma på bröllopet, men hon dök upp i alla fall och uppförde sig helt ok.
josse
Antal inlägg: 50
Loggade in: 22 okt 2007
Utloggad
Skrivet 15 jul 2007 22:40
Låter som en klassisk kulturkrock. Inte mycket att göra åt det, tyvärr. Med tiden kan det säkert bli bättre, men det blir nog svårt för dig att helt bli accepterad av svärfar.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!