BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
05 jun 2023 13:07       8 svar    1955 klick

Drop-in vigsel Wira Bruk 5 augusti 2023

Silverpinne
Antal inlägg: 4
Loggade in: 11 okt 2023
Utloggad

Wira Bruks Kulturförening erbjuder Drop-in vigsel lördagen den 5 augusti 2023 mellan klockan 10.00 –18.00 på Wira Bruk.

Bruksgården är vackert dekorerad med brudbåge och vigselplats. Brudbukett från Addaflower.se finns till låns. Kulturföreningen har ett servicebås för inregistrering och ställer även upp som bröllopsvittnen. Vigslarna förs in i Wira Bruks vigselbok som sedan ligger i Wira Restaurang. Vigseln förrättas av Anneli Silverstolpe, borgerlig vigselförrättare sedan 2003.

Wira Bruk Konstsmide samt Wira Restaurang är öppna från kl. 11.00. Bokning till restaurangen sker direkt; info@wirarestaurang.se eller 070-600 38 69 under öppettider.

Bästa brudpar: Ni kan antingen bara droppa in eller boka specifik tid. Bokning görs till vigselförrättaren med mail: asilverstolpe54@gmail.com med ert önskemål om för- eller eftermiddag. Krav är giltig hindersprövning och vigselintyg i original samt ID-handling.

I år har vi fotograf Anna Drakou på plats. Läs mer www.photogridbyme.com/wira-bruk

Mer info finns på Wira Bruks hemsida www.wirabruk.se samt Österåkers kommuns hemsida under evenemang. Varmt välkomna!

ellenmattssson
Antal inlägg: 3
Loggade in: 30 aug 2023
Utloggad
Skrivet 30 aug 2023 17:37

Bruksgården är en vacker plats! Jag var där två gånger med min (nuvarande) man. Miljön och atmosfären är magisk! Jag träffade där en underbar svensk författare, men jag har glömt hennes namn. Hon höll på att skriva en bok om "attraktionslagen få tillbaka ex". Jag skulle uppskatta om någon visste vad hon hette!

Mvh, Ellen

Salor
Antal inlägg: 6
Loggade in: 04 sep 2023
Utloggad
Skrivet 04 sep 2023 04:09

Vad underbart att höra att Wira Bruks Kulturförening erbjuder drop-in vigsel den 5 augusti 2023! Det låter som en vacker plats med brudbågen och vigselplatsen på Bruksgården. Att ha Anneli Silverstolpe som borgerlig vigselförrättare är säkert en fantastisk upplevelse. Det är också bra att veta att det finns möjlighet att boka specifik tid eller bara droppa in. Tack för den här informationen, ser fram emot att besöka Wira Bruk och ta del av detta speciella tillfälle!


monkey mart

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!