BröllopsGuiden
28 okt 2021 17:49       4 svar    1444 klick

Hittade den perfekta klänningen MEN...

Jililiolau
Antal inlägg: 2
Loggade in: 10 nov 2021
Utloggad

Jag köpte min brudklänning second hand. Jag snubblade över den i en butik, den satt som om den var sydd för mig över bysten och var sedan lös så inte min stora mage och breda rumpa syns och hade ett litet släp. Underkjolen fattades men med en prislapp på 500kr (!!!) kände jag att den kan jag fixa själv. Jag har hög midja och sk prinsesskärning kommer precis rätt, men tyvärr gör det att min putmage (efter 3 barn och magsår) ser direkt gravid ut, därför blev jag så glad i denna klänning som bara är slät mitt fram men endå har mycket volym och vidd i kjolen.

Tills jag kom hem och googlade modellen för att se om den skulle ha någon viss form på underkjol iom släpet. Det är en gravidmodell 😣 nu känner jag mig inte alls fin i den längre, bara extremt megatjock och överväger starkt att returnera den (fick öppet köp för att prova hemma då provhytterna inte direkt gör en stor klänning rättvisa). Samtidigt sitter den sakliga rösten i mitt huvud och säger att jag kommer inte hitta en annan klänning för i närheten sv det priset, och jag som är extremkänslig för att se gravid ut såg inga varningstecken varken när jag provade i butiken eller hemma. Inte heller kompisen som fått se bilder reagerade med annat än förtjusning. Men vetskapen äter upp mig inifrån. Känslan blir att jag är så tjock att jag behöver gravidkläder, och det är ingen positiv känsla när en inte är gravid 😕

Lunis87
Antal inlägg: 3
Loggade in: 08 nov 2021
Utloggad
Skrivet 08 nov 2021 10:32

Håller helt med abfastsan. Det är en av de största dagarna i ditt/ert liv och det viktigaste är att du känner dig bekväm och kan stråla extra mycket som alla brudar som är bekväma gör! Ingen kommer förstå att det är en klänning för gravida.

Jililiolau
Antal inlägg: 2
Loggade in: 10 nov 2021
Utloggad
Skrivet 10 nov 2021 23:54

Jag försöker förlika mig med tanken på klänningen. Jag har beställt hem en underkjol och ska se hur det känns sen, när kjolen kommer till sin fulla rätt. Den bild jag hittade på nätet var utan och personen såg verkligen höggravid ut.

Jag har en reservklänning hemma, en jättefin som bara aldrig blivit använd, men då behöver jag gå ner ungefär en eller två storlekar för att den ska sitta snyggt med midjan lite lägre än min naturliga så jag slipper gravideffekten av hög midja och fluffig kjol.

memozi12
Antal inlägg: 27
Loggade in: 06 aug 2024
Utloggad
Skrivet 22 apr 2024 09:31

One of the ways we get to show off our muscles to all of our new friends that we have made across the world is by playing video games online at poppy playtime. It's possible to develop an addiction to it, and I think parents have a big duty to prevent this from happening.

 

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!