BröllopsGuiden
18 aug 2019 16:53       0 svar    3486 klick

Avsaknande av talare...

missems
Antal inlägg: 1
Loggade in: 18 aug 2019
Utloggad

Jag är mitt i förberedelse för mitt uppdrag som toastmadam på min systers bröllop.

Bröllopet ska hållas på Cypern och det är ca 15 gäster.

Nu har jag fått veta att varken min/vår pappa vill hålla något tal och att även brudgummens pappa avstår....

Det känns lite snopet. Det är dom som jag tycker är de viktigaste talarna. Brudgummens mamma är inte heller så intresserad.

Något välkomsttal från värd/värdinnan är inte aktuellt, det är brudparet själva som står för kalaset. Jag har fått den uppdraget också och det är jag glad för.

Det känns som om jag kommer vara talare/underhållare/drivkraften under hela kvällen och det skrämmer mig en aning.

Hur ska jag övertyga gästerna att ett litet tal vore på sin plats utan att övertala dom? Jag har pratat med vår pappa om att det inte behöver vara något avancerat och långdraget. Han är ändå inte intresserad.

Jag har lite lekar som jag anpassat efter gästerna. Jag är ändå orolig att en hel del av dem inte kommer att vilja ge sig hän och bjuda på sig själva. Vi är ju så få....och hälften av sällskapet är norrmän så språket kan också vara ett hinder...

Vad säger ni som har liknande erfarenheter...

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!