BröllopsGuiden
11 jan 2015 17:45       0 svar    0 klick

Anna BröllopsGuiden
Antal inlägg: 324
Loggade in: 01 mar 2024
Utloggad

Hej, det bästa är att du frågar butiken om varför det råder fotoförbud. Jag kan tänka mig att det kan vara av flera skäl, bl a att man inte vill att en klänning kopieras, sys upp,  eller att bruden som man gett timmar av service går till internet och handlar. Den risken antar jag är större om man får fota, dokumentera. Du motsäger fö  dig själv i frågan eftersom du skriver att det blir svårt att komma ihåg hur klänningen såg ut samtidigt som man kan googla på nätet efter den. Visst kan man tycka att detta med att fota inte borde vara ett problem, men det blir ju ett problem för butiksägarna att de flesta som handlar på nätet ändå vill prova klänningar och då upptar personalens tid. Att prova brudklänningar är servicekrävande för personalen, mycket mer än när man handlar på t ex HM. Det är ju inte välgörenhet man sysslar med, alla som jobbar ska ha lön och hyra och annat kostar pengar. Man kan ju inte heller veta vilka som verkligen är ute för att köpa i butik eller vilka som tänkt näthandla. Själv skulle jag inte ha fotoförbud om jag hade en butik, men det är jag det.  

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!